Bloggintresserade

tisdag 7 februari 2012

Presentation

Jag har ju inte riktigt skrivit vem jag är och vad min tanke med dett är,här i bloggen så det tänkte jag göra idag.

Jag 39 år fyllda och gift med Henrik och mamma till tre barn. En 15-årig dotter Annie och två pojkar Carl 3,5 år och Eric 9 månader. För tillfället är jag föräldrarledig men annars jobbar jag som specialpedagog på en 1-6 skolan i kommunen. Jag trivs väldigt bra med mitt jobb och tycker att det är fantasktiskt att träffa alla elever och hjälpa dem i skolvardagen.
När jag inte jobbar så går naturligtvis mycket av min tid till att fixa med barnen och i hemmet. Det ska ju lagas mat, städas, tvättas, strykas osv. Jag gillar att fixa hemma och denna tiden på året gillar jag vårblommor att sätta i vas eller kruka.



Vad det gäller fritidssysselsättning så har jag alltid gillat att sy allt från barnkläder till balklänningar, vilket det inte blir så mycket av nu för tiden. Vid något tillfälle för säkert minst 20 år sedan fick jag för mig att jag skulle prova att sy kuddar i lappteknik med de fina småmönstrade tygerna jag hittat. Detta var början till min stora passion för småmönstrade tyger, vilket fortfarande sitter i. Jag har hållt på med quiltning de senaste 10 åren och gör så fortfarande och har många projekt som väntar på att bli klara. Jag är även medlem i quiltföreningen Vildrosorna i Nybro.
Jag gillar också att sy Tilda änglar, de är så fina och söta och så finns det så många fina Tilda-tyger att skapa med.

Hösten 2008 började jag intressera mig för att göra kort. Det var en tillfällighet och den julen gjorde jag mina första julkort. Jag förstod ganska snabbt att även papper kan vara väldigt fina och så var jag fast kan man säga. Jag har mest gjort kort till födelsedagar och jul och tycker att det är väldigt roligt att sätta ihop och tänka ut hur det ska bli. Jag använder mest Magnolia stämplar, de är ju så undrerbart söta, och målar med Distresser. Inspiration till mina kort får jag från andras bloggar, det finns ju så många duktiga kortmakare att inpireras av.



Min tanke med bloggen är att visa vad jag gör för något både vad det gäller mina syprojekt och de kort jag gör och vad som händer i vardagen. Jag hoppas att du som tittar in här tycker att det är roligt och jag skulle bli glad om du lämnar en kommentar någon gång.

/Charlotte

Inga kommentarer: