Bloggintresserade

måndag 2 april 2012

Easter

Idag har jag gjort ett påskkort att visa för er. Denna gången har jag gjort ett sk. "tryllekort" det är i storlek 7" x 6". Färgerna jag har använt är utifrån veckans utmaning hos TOMIC där det även är påsktema.


Denna gång har jag använt ett ljust beigt CS till kortstomme och ett grönt CS bakom det mönstrade pappret. De fina pappret med haren på är Pion Design "Sagan om våren" och så har jag använt en bård från serien "Till far".


På dett kort har jag använt "Tilda in the garden" och färglagt henne med Distress Ink i gråbruna och lila färger. Stickles "Diamond" finns lite här och var. Tilda är fäst med 3D-kuddar för att få lite effekt på kortet. Textstämpeln är också från Magnolia, den är utstansad med dies från Spellbinders, Kanten är stansad med "French Scroll" från Martha Stewart. Alla kanter är färgade med Distress "Walnut Stain".


Jag har dekorerat kortet med blommor i beigt och lila nyanser. Under blommorna har jag satt en liten bit brunt crispy band. På kanterna har jag satt off-white halvpärlor, bakom Tilda har jag satt två ägg från klipparket till "Sagan om våren".


Deltar i följande utmaningar med detta kort:

TOMIC - Easter and Photo Inspiration
MDUC -Easter

Ha en skön fortsättning på dagen!
/Charlotte 


3 kommentarer:

Stampin'Piper sa...

Beautiful card! Love the colors!

Thanks so much for joining us at TOMIC, hope to see you again!

Hugs Tanja

Lori sa...

So soft and sweet and that bunny is darling, thanks so much for joining us over at MDUC for our Easter Challenge this week!

Debbie Pamment sa...

LOVE this - that bunny works so well with Tilda - and the muted tones are fabulous
Thanx so much for joining us at MDUC this week for our Easter challenge.
xXx