Bloggintresserade

torsdag 30 augusti 2012

Back to School

Oj, vad tiden rullar på, veckorna går så väldigt fort och det börja kännas att hösten närma sig mer och mer. Jag vill passa på att tacka alla som besöker bloggen och som lämnar så fina kommentarer till det jag gör, det är verkligen roligt:)


Har idag ett nytt kort att visa här i min blogg. Det är ett kort gjort med Spellbinder die labels ten i rosa CS. De mönstrade pappren är Maja Design "Vintage Summer" i rosa/brunt, och jag har använt två av de mönstrade pappren och en av bårderna. Jag har även använt ett gråbrunt CS till kortet. Alla kanter är chalkade med Distress "Walnut Stain".



Motivet är "Autumn Tilda with Pencils" från Autumn Leaves. Jag har färglagt med Distress Ink i rosa och brunt. På pennorna och lite på skorna har jag lagt Glossy Accent och så har jag naturligtvis satt lite Stickles "Star Dust" här och var på motivet. Motivet är utstansat med die från Go Kreate.



Kortet är dekorerat med rosor i rosa och brunt från WOC, dessa har även fått lite Stickles, små pärlhjärtan, die Catalina Wreath från Memory Box, Magnolia Doohickey die "So Wrapped Lovely" och "Edvin Lace". Hjärtat har fått lite rosa organzaband och ett glittrigt snöre och en liten brun ros som dekoration.




Deltar i följande utmaningar med detta kort:
Magnolia Licious Highlites - Back to School
Just Magnolia - #171 Show me a Heart
Tilda´s Town - #15 Anything Goes
lovely hÄnglar or sweet Magnolia - #50 your favorite image

I kväll blir det bokcirkel för min del så pysselvrån får vänta till imorgon! 
/Charlotte


12 kommentarer:

R.V.Cards sa...

Hai Hai
what A great card you made Lovely colors and a sweet image! Thanks for joining us at Lovely Hanglar or Sweet Magnolia challenge blog hope to see you next time
hugs Ria

mae sa...

WOW! This is so beautiful! I love every single detail of it! Your coloring is just lovely! Thanks for joining us at Tilda's Town this week.
Hugs,
Mae

Kathleen sa...

This is just so beautiful,
Thank you for joining us at Tildas Town
Hugs
Kat xx

Pillan sa...

Så läckert kort du har gjort... form... dekorationer... ja allt är helt perfekt!! :-)
Kram

Laura Bradley sa...

This is stunning Charlotte! I love it! Laura x

Susy sa...

Helt underbart snyggt!
Gillar formen och alla vackra rosor!

KRAM SUSY

Teresa sa...

Wow Charlotte this is so beautiful, I love your colouring and fab details. Thanks for joining in the fun at Tilda's Town. Teresa xx

Sol sa...

Nydelig Fargelegging.. Lekkert Pyntet.. og Herlig Design.. Lekre Detaljer og Nydelige Farger kombinert!..
Tusen Takk for at du deltar på Just Magnolia and Hanglar & Stanglar Challenge
Klem Solveig (Sol)

Tina Makuc sa...

This is wonderful Charlotte!! Love it!!
Thanks for joining us at Tilda's Town this week!!
Hugs, Tina

Iffa ...... sa...

Hej!

Gud så snyggt detta kortet var!
Färgkombinationen är så fin, älskar att använda brunt och rosa tillsammans =)
De små pärlhjärtana var såååå söta!
Kanten på pappret som hjärtana sitter på var så fin, gillar massor =)
Färglägger inte motiv direkt själv så har inte så många magnolia....denna har jag dock aldrig sett i någon blogg tidigare men älskade den, så sött med alla pennorna hon håller i =)
Ökade mitt förråd av stämplar dock idag med en svan från Magnolia =)

önskar dig en fin helg!
kram!

Kim Dellow sa...

That is just so beautiful. Gorgeous. Kim

Cheryl sa...

Charlotte, this is beautiful!! I love the soft pink, your coloring and the great dies you've used!!
Thanks for joining in the challenge and good luck!