Bloggintresserade

tisdag 4 september 2012

Blueberry Pie

Idag har jag ett "Accordion Card" med blåbärspajs recept att visa. Kortet är i storlek 4"x4.5" och är gjort med vitt CS som bas. Jag har valt att ha fyra "sidor" i mitt receptkort. 



 De mönstrade pappren i blått-rosa-grönt har funnits länge i min papperslåda men inte blivit använda innan, tyckte att dessa passade bra här. Till de mönstrade pappren har jag satt rosa, grön och blå CS. Alla kanter är chalkade med Distress "Walnut Stain".


På framsidan av kortet är det "Bluberry Tilda" som jag använt och inne i kortet har jag använt "Jam Tilda" och "Longing Tilda". Alla motiv är målade med Distress Ink i rosa och blått. Motiven har även fått lite Stickles "Star Dust".



På framsidan av kortet har jag använt Magnolia Doohickey die "Edvin Lace" och inne i kortet har jag använt dies från Go Kreate och Spellbinders. Blommorna är retropunch och bladen är punch från EK Success. Blommorna är dekorerade med en liten halvpärla och sidorna har även fått en liten vit spets. Texterna och receptet har jag skrivit ut från datorn. Kortet är knutet med ett vitt spetsband.



Deltar i följande utmaningar med detta kort:

Midweek Magnolias - #26 What´s Cooking?
Simply Magnolia - Clour combo Pink, White, Green and/or Blue
MDUC - # 162 Bingo (Blue, Free, Flowers)

Tack för att du tittat, kanske blir du sugen på blåbärspaj!

/Charlotte



9 kommentarer:

Laura Bradley sa...

Wow, this is stunning Charlotte!! Absolutely gorgeous!! You are so talented :) Laura x

Susy sa...

Underbart kort, Charlotte!
Så många härliga överraskningar i kortet!

KRAM SUSY

Anne sa...

Oh my, I absolutely love this! Wonderful and unique project and the colours are just totally gorgeous! Thank you so much for sharing with Midweek Magnolias :o) xx

Sharon sa...

I have been looking through your blog and you have some beautiful cards. I have had a lovely time looking at them all and have become a follower so that I can return.
Hugs Sharon. x

inge sa...

What a gorgeous way to save a receipe, I love every detail of this card. Thanks so much for joining us at Simply Magnolia.

XX Inge

Suzi Mac sa...

What a beautiful creation, I love the design and the fabulous lettering. Gorgeous. Thank you for joining us at Midweek Magnolias.
Hugs
Suzix

Stampin'Piper sa...

Stunning work! Love it!

Thanks for playing Bingo with us at Magnolia Down Under!

Hugs Tanja

Liza sa...

A gorgeous card, I love the design and all the elements.

Liza x

Iffa ...... sa...

Yes...lite paj hade inte suttit fel nu =)
Så himla fräckt kort!!!
Vilket arbete att klippa isär alla och fästa bit för bit....men helt klart värt det för det var så fint. Har gjort något liknande i en kokbok en gång och tycker det är käckt =)
Superfint kort!!!
kram Iffa