Bloggintresserade

söndag 2 september 2012

Pink Roses

Så var det åter dags för en ny månad och hösten börjar väl så smått smyga sig på, undrar just vart sommaren tog vägen! Idag har jag ett kort i rosa att visa. Det är ett 6"x6" kort med vit CS som bas.



De mönstrade pappren är Pion "Till Mor" jag har använt ett med massor av rosa rosor på både i 12" och i 6" storlek, gillar att det är olika storlekar fast samma mönster, de är så snygga att sätta ihop. Till dessa mönstrade har jag satt mörk rosa CS. Alla kanter är chalkade med Distess "Walnut Stain".



På detta kort är det söta "Little Tilda" från Magnolias Little Christmas som är motivet. Färglagt med Distress Ink. Runt kanten har jag stämplat en snöflinga som fått lite Stickles "Platinum" vilket även kanten på klänningen har fått, vingarna har fått Stickles "Frosted Lace". Motivet är utstansat med die från Go Kreate.



Bakom motivet har jag stuckit ner en tag som tillhör serien "Till Mor". Jag har även använt en rosbård bakom motivet, även den från samma serie. Runt motivet har jag satt rosor från WOC och dessa har fått lite Stickles "Platinum" för att glittra fint. Bladen är från EK Success punch och de är chalkade och glittrade. Den lilla spetsen har fått ett pärlband och tagen är dekorerad med Vintage seam binding i ljusrosa, pärlband och en liten ros. Har även satt lite halvpärlor i hörnen. Tagen har inte fått någon text ännu eftersom jag inte vet vem eller till vad kortet ska användas till.


Deltar i följande utmaningar med detta kort:

Just Magnolia - #172 Pretty in Pink
Magnolia Mania - #54 Favourite Magnolia Rubber Stamp
Wild Orchid Challenge #57 Summer Flowers

Ha en skön dag!
/Charlotte

1 kommentar:

sue w. sa...

Hi Charlotte, this is stunning. I love the colours and the papers you used and the image is fab, coloured beautifully.
Hugs Sue W.