Bloggintresserade

söndag 13 januari 2013

Winter Fairy

Så var det åter söndag igen, jag hade tänkt göra klart några kort i helgen men hittills har det bara blivit ett. Det är ett easelkort som jag började på innan jul som inte blev klart och blev så liggande. Idag har det dock fått komma fram igen för att bli färdigt.




Jag har använt papper från Bildmålarna "Frosty Christmas" och det är fram och baksida från ett och samma papper. Till detta har jag använt vit och röd CS. Alla kanter är chalkade med Distress "Wanlut Stain".



Motivet är från Lili of the Valley och heter "Winter Fairy" så söt med sin fluffiga kjol och alla fina snöflingor. Hon är färglagd med Distress Ink och glittrad med Stickles "Star Dust" och "Red". Har stansat ut med ovaler från Go Kreate och Spellbinders. 



Jag har dekorerat med blått organzaband med en liten snöflinge charm som fått en halvpärla i mitten. Blommor i rött och blått från WOC. Swirlen med små stjärnor är från Nellie Snellen och stjärnorna har fått en halvpärla i mitten. Inne i kortet har jag stämplat med stämpel från Lili of the Valley som jag stansat ut med cirklar från Spellbinders och satt Stickles "Star Dust" runt kanten. Även här blommor från WOC och några halvpärlor.

Deltar i följande utmaningar med detta kort:

Wild Orchid Challenge - #66 Anything Goes
Lili´s Little Fairies Challenge - Use 2 Backing Papers and Charming
Bunny Zoe´s Challenge - Celebration

Ha en fortsatt skön söndag!
/Charlotte

5 kommentarer:

Iffa ...... sa...

Vilket underbart kort!! Fint med blått till och dina blomarrangemang är så snygga. Textstämpeln gillade jag, superfin!
Dom är ju så söta dessa stämplar från Lili of the Valley och så fint med glittret du satt på.
kram Iffa

Ulla sa...

Underbart kort och vikning härlig färgkombi.
Kram Ulla

Anneli sa...

Underbart kort med så fina detaljer. Motivet är fantastiskt vackert och så snyggt färglagt

Kram Anneli

sue w. sa...

Hi Charlotte, love the colours and the image is a sweetie. Fabulous flowers.
Hope you've had a great weekend.
Hugs Sue W.

Mina sa...

stunning card Charlotte...I love the rich colours you used...thanks for joining in with the Bunny Zoe's Crafts monthly challenge
Mina xxx