Bloggintresserade

måndag 18 februari 2013

Sixteen going on seventeen

God morgon! Så var det återigen dags för en ny utmaning hos Songbird Challenge. Denna gången är det låttiteln "Sixteen going on seventeen" som är temat. Det ska alltså vara ett kort med födelsedagstema. Det fina priset denna gången kommer från 


Jag har gjort ett födelsedagskort i vintage som går i rosa, beige och gråbrunt. Jag har använt mönstrade papper från Pion Design och ljusrosa och gråbrunt CS till dessa.  Alla kanter är chalkade med Distress "Walnut Stain". Kortet är gjort med Go Kreates die Frilly #5. 


Bilden kommer även den från Pion Design och den har jag stansat ut med Spellbinders labels ten. 


Jag har dekorerat med beige och rosa rosor från WOC, spets som jag har veckat, Catalina Wreath die från Memory Box, halvpärlor i beige. Magnolia DooHickey Die "So Wrapped Lovely" som fått en rosett av spets och en liten trollsläda charm. Textstämpeln kommer från Lily of the Valley.


Hoppas att detta har gett dig lite inspiration och glöm inte att ta en titt på övriga DT kort på Songbird Challenge.

Deltar i följande utmaning med detta kort:

WOC Challenge - #70 Pink and Cream

Tack!
/Charlotte

10 kommentarer:

Susy sa...

Underbart vackert, Charlotte!

Önskar dig en riktigt bra vecka!

KRAM SUSY

sue w. sa...

Hi Charlotte, this is just wonderful, I love the colours and the fabulous details.
Hugs Sue W.

Chris sa...

This is just beautiful, Charlotte! The soft colours and delicate embellishments are so lovely together.
Chris
x

Miss Sophie scrappar sa...

Vackert kort som alltid Charlotte!! Älskar verkligen formen, färgerna och motivet!!!
Hoppas att du får en härlig vecka!
Kram Sophie

Iffa ...... sa...

Vilket vackert kort du skapat, älskar hela stilen på det,så fint!!!
Kram Iffa

Karin sa...

Hej Charlotte!
Ett kort helt i min smak, mycket vackert! Blir så glad när jag ser att du varit in och kommenterat hos mig, jag själv är lite dålig på det just nu. Ska även försöka på lite mer fart på min egen blogg.
Gillar att du har lite annorlunda form på kortet, ska kolla in dom där diesen från Go Kreate.
Ha en bra dag!
Kram Karin

Christina - Pieces of Dreams sa...

wOW, THIS CARD IS SO BEAUTIFUL! I AM IN AWE OF YOUR WORK.
HUGS CHRIS X

Pop's Cards sa...

Good Morning sweetie this is a fabulous creation, huggles Pops x x x

annes paperfun sa...

Så flott kort!
Nydelig pyntet og fine detaljer ♥
Takk for at du deltar hos WOC denne gangen.
klem, Anne

CaroleAnn sa...

Just absolutely beautiful. Perfect design and so soft. I loved it and congrats on winning at WOC! You did a beautiful job in your design. Hugs