Bloggintresserade

torsdag 8 augusti 2013

Marvelous Magnolia #39 Wedding, Engagement or Anniversery

Idag är det dags för en ny utmaning hos Marvelous Magnolia och denna veckan är det "Wedding, Engagement or Anniversery" som är temat, så det finns lite att välja på när du gör ditt bidrag. Denna vecka är det The Rubber Buggy som sponsrar priset.



Mitt DT-kort denna vecka är på temat "Weddning". Jag fick fundera ett tag innan jag hittade det jag ville göra, nämligen ett ramkort. Har sett dessa lite på senaste tiden och tycker att de ser snygga ut. När jag sedan kom ihåg att jag hade denna fina textstämpel från en äldre Magnolia Kollektion tyckte jag att den skulle passa perfekt i ett sådant kort.



Jag har valt papper med små röda hjärtan och små vita prickar från Maja Design "Lantliv" och till dessa har jag använt mörkrött CS. Alla kanter är chalkade med DI "Walnut Stain". Beskrivningen till detta kort hittar du här.


Denna gången har jag använt "Rose scent Tilda" tyckte att hon passade bra att sitta på kanten på ramen. Färglagd med Distress Ink och så har jag satt lite Stickles "Star Dust" för att få lite glitter.



Jag har dekorerat med rosor i vitt, rosa och rött från WOC och små rosa pyntbär från Magnolia, Magnolia DooHickey die "Heart Swirl" och "Old Swedich Lace" och i hörnen har jag satt små halvpärlor i form av små hjärtan.

Det var vad jag hade att bjuda på men glöm inte bort att se allt fint som de andra i Marvelous Magnolia DT har gjort för att ge dig inspiration!

/Charlotte

4 kommentarer:

Donna Ellis sa...

Such a precious shadow box card, Charlotte! Very pretty, and the sweetest punches, images and floral arrangement! hugs, de

Ulla sa...

Så himla fint kort som en liten tavla så söt tjej.
Kram Ulla

sue w. sa...

Hi Charlotte, this is fabulous. Beautifully coloured Tilda and the layout is super, love the papers.
Hugs Sue W.

Anna sa...

Underbart kort! Fin liten Tilda i hörnet och jättefin textstämpel.. Älskar just detta papper från Maja Design.. Fint dekorerat med blommor och halvpärlor..
Tack för lite inspiration.
Kram Anna