Bloggintresserade

onsdag 30 oktober 2013

Ett Trykk Julhilsen "Snowy Tilda"

Hej! Så var det höstlov och jag har nu några dagars ledigt från jobbet, ska bli väldigt skönt.

Idag tänkte jag visa ett av mina tre kort som jag har med i Ett Trykks tidning "Julhilsen". Jag fick förfrågan i maj om jag hade lust att göra tre kort till denna tidning utifrån ett antal skisser att välja bland. Tidningen kom ut i slutet av september och är proppfull med massa fina saker att göra till jul. 

   
Detta kort är ett tagkort som jag valt att göra i vitt och blått. 


De mönstrade pappren är från Maja Design "Vintage Winter" och till dessa har jag satt blått och vitt CS. Runt kanten har jag använt Martha Stewart punch "Flourish Lace". Kanterna är chalkade med Distress Ink "Walnut Stain".


Stämpeln är från förra årets Magnolia och heter "Snowy Tilda" hon är färglagd med Distress Ink och lite Stickles "Star Dust". Runt kanten har jag stämplat med poststämpel från Magnolia.


Kortet är dekorerat med linfärgad spets, Stickles "Platinum", snöflinge die från Die-Namics, halvpärlor, Magnolia DooHickey die "So Wrapped Lovely", jutesnöre och en snöflinge charm.


Det var inte så lätta att sätta sig och göra julkort i maj och lite prestationsångest hade jag också med tanke på att de skulle vara med i en tidning. När jag ser resultatet i tidningen så känns det väldigt roligt att få vara med och det tillsammans med så många andra duktiga kortmakare.

Tack för du tittat förbi!
/Charlotte

Inga kommentarer: