Bloggintresserade

lördag 25 juli 2015

Love

Mitt i semestern och jag har inte hunnit med att uppdatera här på ett tag. 
Tidigt i somras fick jag frågan om jag ville göra ett kort till ett bröllop, och så här blev resultatet, ett kort med tillhörande ask.


Jag har använt mig av mönstrade och enfärgade papper från Pion Design "Linnaeus Bontanical Journal", "My Precious Daughter" och "Pion Design Palette".



Storleken på asken är 6x6" och kortet är gjort med die från Go Kreate. 



Kortet och asken är dekorerad med 32mm "Lisa" Ivory Fine Cotton Lace, 15mm White Church Window Guipure, Cherry Blossom Pink och Cheesecloth Fabric från The Ribbon Girl. Hjärtat, cirkeln, fjärilen och bladen är en die från Noor Design och textdie från Lawn Fawn. Runt hjärtat och cirkeln sitter ett litet pärlband i silver. Övriga blommor är från WOC.



Hoppas att brudparet blev glada för kortet!

Noor Design - #8 Something Old, Something New (old - Vintage Flourishes Leaf, new - Open Heart with Butterfly)
Craft Heaven  - #1 Inspirational Collage

Tack för titten!
/Charlotte




3 kommentarer:

Elizabeth sa...

Nydlig, Charlotte! Vakkert både kort og eske! Håper du har en fin sommer. Kos deg videre. Klem fra Elizabeth

Maja sa...

Så vackert!

Tina Makuc sa...

That's a super fantastic gift idea Charlotte!
Love both, the card and box..
So many gorgeous details on there..
Thank you so much for joining us in our very first Craft Heaven Shop Challenge!
Hugs, Tina